Lees verder

Vacature: Facebook / Instagram Advertising Expert (in wording)

30 januari 2017 Vacatures 0 Comments

Gezocht: Resultaat-gedreven Social Campagne Marketeer
Locatie:
 Alkmaar
Aantal uur: 32-40

(meer…)

Lees verder →

Gratis webinar: Facebook marketing specialist Sybren Smith te gast bij Nuon Academy

20 april 2016 Geen categorie 0 Comments

Enige tijd terug was ik als Facebook marketing specialist te gast bij Nuon Academy. Centraal stond de vraag hoe je met Facebook de omzet van je onderneming kunt vergroten. Dit interview/webinar van circa 1 uur was de eerste tijd exclusief beschikbaar voor klanten van Nuon maar kan nu door iedereen worden teruggekeken.

Onderstaand vind je de video van het hele gesprek met ook 3 verschillende mini-colleges over:

  • Hoe je ervoor zorgt dat je organisch (=gratis) meer mensen bereikt met je zakelijke berichten
  • Het belang van engagement (=interactie) op Facebook voor de waarde van je merk
  • Meer klanten met Facebook advertenties

 

#Kijktip: Facebook specialist Sybren Smith was een tijdje geleden te gast bij Nuon Academy. Centraal stond de vraag hoe je met Facebook de omzet van je bedrijf kunt vergroten.

Geplaatst door Geheim van de Smith op dinsdag 19 april 2016

Lees verder →
Lees verder

Adverteren op Instagram; een complete handleiding

Instagram heeft onlangs de deuren geopend voor selfservice adverteerders. Hiermee is het nu voor alle bedrijven met een Facebook advertentieaccount mogelijk geworden om bij de 400 miljoen maandelijks actieve Instagram gebruikers (waarvan 2.3 miljoen Nederlanders) betaald onder de aandacht te komen. In dit artikel laat ik zien wat Instagram advertenties zijn en leg ik uit waarom het verstandig is snel te beginnen. Ook leer ik je hoe je zelf aan de slag kunt met adverteren op Instagram en de belangrijkste do’s en don’ts.

(meer…)

Lees verder →
Lees verder

Facebook Lead Ads; leadgeneratie met Facebook made easy!

Facebook heeft een nieuw soort advertenties gelanceerd; de zogenaamde ‘Lead Ads‘. Deze moeten een einde maken aan het probleem dat mobiele advertenties voor het genereren van leads vaak slecht werken. In mijn opinie is de lancering van de nieuwe Lead Ads de spannendste ontwikkeling op Facebook dit jaar. Ik heb er inmiddels enkele dagen mee kunnen testen en de eerste resultaten zijn verbluffend. In dit artikel vertel ik je wat Lead Ads precies zijn, deel ik onze eerste testresultaten, hoe je ze inzet en hoe je ze maakt.

(meer…)

Lees verder →
Lees verder

Verkopen op Facebook met Multi-Product Ads

Onlangs introduceerde Facebook een nieuw advertentie-format; de ‘multi-product ads‘. Inmiddels heb ik voor klanten en mijzelf aardig kunnen testen met deze nieuwe ads en de resultaten zijn geweldig! Multi-product ads zijn, zoals de naam impliceert oorspronkelijk bedoelt voor het onder de aandacht brengen van meerdere producten, echter blijken deze ads ook geweldig te werken voor het promoten van je blogartikelen en dat maakt ze ook zeer geschikt voor B2B marketing. In dit artikel leg ik uit wat Facebook multi-product advertenties precies zijn en hoe je er zelf mee aan de slag kunt.

(meer…)

Lees verder →
Lees verder

Webcare op Facebook; lachen is gezond voor mens én merk!

Met verbazing las ik onlangs op Upcoming een artikel met de zorgwekkende stelling dat de webcare in Nederland is doorgeslagen. Bedrijven zouden de klant uit het oog zijn verloren bij hun inspanningen om grappig gevonden te worden. Zelf vind ik creatieve webcare op Facebook juist fantastisch! Bovendien worden klanten via de Facebook-pagina van bedrijven juist vaak erg goed geholpen. De schrijver van het Upcoming artikel maakt in mijn ogen dan ook een ernstige denkfout. Webcare op o.a. Facebook is namelijk een vorm van marketing anno 2015. Bovendien weet iedereen; lachen is gezond. Voor mens én merk!

(meer…)

Lees verder →
Lees verder
Facebook retargeting

Facebook retargeting: stappenplan en campagnetips

Facebook is werelds meest geavanceerde social advertentieplatform. Helaas zie ik maar al te vaak dat ondernemers en marketeers de krachtigste functies van Facebook Ads, zoals Facebook retargeting (beschikbaar sinds oktober 2013), simpelweg niet weten te vinden. Eeuwig zonde want juist je websitebezoekers vormen een zeer interessante doelgroep. Zeker als je je bedenkt dat gemiddeld circa 98% van je websitebezoekers niet direct converteert. In dit artikel leer ik je hoe je een Facebook’s retargeting campagne opzet. Daarnaast geef ik je ook 3 slimme retargeting-campagnetips om direct je eerste succesvolle campagne te kunnen starten!
(meer…)

Lees verder →
Lees verder

De verschillende bod-typen voor adverteren op Facebook (infographic)

Als je op Facebook adverteert wil je uiteraard zoveel mogelijk resultaat behalen met je kostbare advertentiebudget. Om de ROI (Return On Investment) van je Facebook Advertising te maximaliseren is het belangrijk om de verschillende bod-typen (Cost-Per-Mille, Cost-Per-Click etc.) van de Facebook advertentieveiling goed te begrijpen. Een kleine investering van je tijd waarmee je direct flink kunt besparen!

(meer…)

Lees verder →
Lees verder

Facebook’s Atlas: een revolutie in online adverteren

[Dit artikel verscheen ook op Frankwatching.nl] Facebook introduceerde deze week opnieuw zijn advertentienetwerk Atlas. Met de inzet van de Facebook-gebruikersdatabase voor Atlas’ netwerk, raakt Facebook de achilleshiel van Google: de beperkte geschiktheid van cookies voor mobiel, geeft Google namelijk te weinig handvatten om de consumenten op mobile devices te blijven volgen. Met Atlas kunnen Facebook én andere adverteerders jouw persoonlijke data van Facebook gaan gebruiken voor advertenties op niet alleen het eigen platform, maar over het hele web.

(meer…)

Lees verder →
Lees verder

5 opmerkelijke trends voor Facebook adverteren (PDF)

Salesforce, een zéér groot CRM sales platform, heeft een benchmark rapport gepubliceerd over Facebook adverteren. Het rapport bevat een schat aan informatie gebaseerd op ruim 1 triljoen (!) Facebook Ad impressies van haar klanten. Wij verzamelden de 5 meest opvallende conclusies uit het rapport, waaronder 3 voor Europa.

(meer…)

Lees verder →