Adverteren op Facebook, Instagram & LinkedIn
Meer dan 8 miljoen Nederlanders zijn dagelijks actief op Facebook en Instagram. Als Meta Business Partner weten wij hoe we jouw merk en bedrijf kunnen laten groeien middels mobile-first Facebook, Instagram & LinkedIn advertising.
Overweeg je om te adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn? Of je nu op zoek bent naar meer merkbekendheid, website bezoekers of een continue stroom van leads en klanten. Bij Geheim van de Smith ben je verzekerd van een maximaal rendement uit de advertentiecampagnes dankzij onze Facebook Blueprint gecertificeerde campagne managers.
Met een flinke portie creativiteit, geavanceerde targeting, slimme A/B testen, tijdbesparende marketing automation en real-time campagne optimalisatie halen we het maximale uit je social advertising budget.
Lees meer over:

Onze aanpak:
Facebook-
Fase 1. Onboarding
De eerste stap is het beter leren kennen van jullie merk / organisatie. We starten daarom met een onboarding sessie zodat we alles weten over jullie:
- Marketingdoelstellingen
- Huidige marketingmix
- Doelgroepen & persona's
- Merkstijl en tone of voice
- Unique selling points
- Concurrenten
- Beschikbare marketing materialen
Adverteren jullie al op Facebook en/of Instagram? Mooi, dan doen we optioneel ook een deep dive in de huidige campagnes. Dit helpt ons om te bepalen wat wel/niet heeft gewerkt en zo hebben we ook meteen een 0-meting.
-
Fase 2. Facebook advertising strategie
Met miljoenen advertentie-Euro's aan ervaring weten vaak al welke strategieën succesvol zijn voor o.a. goede doelen, overheid, non-profit, automotive, e-mobility, eCommerce, retail, recruiting, publishing en FMCG.
In het social advertising mediaplan combineren we onze kennis met jullie doelstellingen om te komen tot een optimale media strategie. In dit plan lees je meer over:
- Doelen & KPI's
- Facebook Pixel plan (incl. implementatie instructies)
- Funnel strategie (See, Think, Do, Care)
- Doelgroep analyse en targeting
- Advertentievoorstellen (formats, visuals & copywriting)
- Media buying tactieken
- Voorgestelde A/B tests
-
Fase 3. Creatie campagne assets
Als de strategie en de targeting is bepaalt is het tijd voor het echte creatieve werk. We zetten onze 'studio' aan het werk om de advertenties uit te werken in tekst en beeld.
Afhankelijk van de gekozen strategie en beschikbare middelen organiseren we soms eerst een foto/video shoot.
Je ontvangt van ons linkjes van advertentie-previews die je 'live' kunt bekijken zodat je echt door de ogen van je doelgroep kunt kijken.
-
Fase 4. Lift off
Na akkoord op het creatieve advertentieplan worden de campagnes opgezet door een van onze Facebook Blueprint Certified campagnemanagers. Als de campagnes live staan houdt de campagne manager alles nauwlettend in de gaten. Vast onderdeel van het campagne management zijn:
- Realtime KPI dashboard
- Wekelijkse optimalisaties
- Deep dives (rapportages incl. analyses en learnings per email)
- Nieuwe advertentievoorstellen (bij gesignaleerde advertentiemoeheid*)
*Voor always-on campagnes zoals lead-gen of eCommerce is het gebruikelijk om regelmatig advertenties te vernieuwen wanneer we advertentiemoeheid signaleren.

Recensies
Wat onze klanten over ons zeggen.

Featured succes story
495% meer online orders en een ROI van 728% voor Uma Nomad.
Het verhaal
Uma Nomad is een Earth-friendly kledingmerk gerund wordt door drie zussen met een gezamenlijke missie: de mooiste milieuvriendelijke kleding maken van de wereld en deze online verkopen via umanomad.com.
De uitdaging
Via Facebook en Instagram nieuwe klanten werven voor de unieke kleding van Uma Nomad.
Het resultaat
Wij maakten een verfijnde niche-doelgroepen-strategie en deden diverse A/B tests om de best converterende doelgroepen te vinden op Facebook en Instagram.
Met behulp van gepersonaliseerde dynamische advertenties zorgden we voor een optimale remarketing campagne.
Met behulp van Facebook Pixel en Conversions API zorgden voor een optimale tracking van de resultaten.
De combinatie van de sterke duurzame storytelling van het merk en de sterke media strategie zorgden voor een omzetstijging van maar liefst 473% en een ROI van maar liefst 728%.

Tarieven: flexibel en schaalbaar
Wij geloven in meegroeien met onze always-on klanten* en daarom berekenen wij onze tarieven vaak op basis van een percentage over de maandelijkse advertentie-uitgaven.
Het is ook mogelijk om een performance-based prijsafspraak te maken. Bijvoorbeeld een percentage van de omzet die je door onze campagnes in je webshop binnen krijgt. Of een vaste prijs per lead.
Bij eenmalige of kortlopende campagnes werken we meestal op basis van een vaste projectprijs.
Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem contact met ons op.
*Always-on klanten zijn organisaties die in principe het hele jaar door adverteren. Bijv. voor een continue aanwas van leads, klanten of volgers of andere conversies. Of voor een continue verspreiding van de social media content kalenders.
Bescheiden opstartkosten
Bij nieuwe klanten maken we in het begin veel extra uren. Denk hierbij aan het verdiepen in het bedrijf, merk en doelen (onboarding fase). Het uitwerken van een creatief advertentieplan en meetplan (Facebook Pixel). Het maken van een social advertising dashboard. En natuurlijk het maken van de eerste ronde van advertenties.
Omdat we werken met maandelijks opzegbare contracten rekenen wij hiervoor eenmalige (bescheiden) opstartkosten. Deze zijn per klant verschillend maar deze zullen wij uiteraard vooraf kenbaar maken bij het opvragen van een offerte.
All-in retainer fee
vanaf € 625,- p/m Uiteraard is het ook mogelijk om een offerte op uurbasis te ontvangen (bijv. voor een eenmalige campagne).- Maandelijks opzegbaar na 3 maanden
- Incl. design & copywriting
- Ongelimiteerd aantal campagnes
- A/B testen & experimenten
- Real-time KPI dashboard
- Maandelijkse PDF rapportage
- Facebook Blueprint gecertificeerde campagnemanager