Donkere dagen offensief op Facebook

Donkere dagen offensief

Jaarlijks besteedt de Politie veel aandacht aan het voorkomen van inbraak rondom de risicovolle  ‘donkere dagen’. In 2017 mochten wij invulling geven aan een campagne op Facebook.

We kozen voor een gepersonaliseerde aanpak: voor verschillende wijken waar vaker inbrekers actief zijn maakten we een aparte advertentie. In de advertentie (zie voorbeeld hieronder) lieten we we actuele inbraakcijfers zien voor dat postcodegebied.

De resultaten waren zeer indrukwekkend! De video’s werden uitzonderlijk goed bekeken en het grootste deel van de doelgroep kwam in aanraking met de campagne. Zelfs wijkagenten op straat werden aangesproken, de campagne maakte veel los. Ook leverde het de Politie veel bezoekers op naar de inbraak preventietips op de website.

Wijkadvertentie

⚠️ In Groningen Binnenstad-Centrum is in de afgelopen 3 maanden al minstens 8 keer ingebroken en is één poging tot…

Geplaatst door Politie Nederland op Woensdag 20 december 2017

 

Landelijke advertentie

⚠️ Let op: jouw huis staat misschien wel op het wensenlijstje van een inbreker tijdens de feestdagen! Het zijn donkere dagen en veel mensen zijn natuurlijk weg van huis. Wij letten extra op! 👮 Jij ook?

Geplaatst door Politie Nederland op Zaterdag 23 december 2017