Ad creative lab

In de wereld van online adverteren geldt: vooral de kracht van de 'creative' (visual & copy) bepaalt het succes. Onze analyses en diverse studies bevestigen dit keer op keer. Zo bleek uit een groot onderzoek van Nielsen dat maar liefst 47% (!) van het directe verkoopresultaat van online campagnes te herleiden is naar de creatieve invulling van de ads. Dit maakt de creative belangrijker dan bereik (22%), merk (15%) en targeting (9%) bij elkaar opgeteld.

Maar hoe creëer je advertenties die niet alleen opvallen, maar ook daadwerkelijk mensen in beweging brengen? Het geheim ligt in een slimme mix van platformspecifieke best practices, authenticiteit, inspiratie en aandacht. Bij ons vind je de expertise om deze elementen samen te brengen en advertenties te ontwikkelen die jouw doelgroep niet alleen bereiken, maar ook inspireren en in beweging brengen. Welkom in het Geheim van de Smith 'creative lab'.

Lees meer over:

Direct verder praten?

Laat een van onze creatievelingen je bellen!

Aanpak

In 3 stappen naar advertentie content waarmee campagnes gaan vliegen.

1. Concept

We beginnen met een analyse van de doelstellingen, doelgroep en kernboodschappen van de campagne. Tijdens een brainstormsessie komen alle ideeën op tafel en verkennen we verschillende creatieve richtingen. Dit stelt ons in staat om een concepten te presenteren die niet alleen vernieuwend zijn, maar ook perfect aansluiten bij je merk en campagnedoelen.

2. Shoot & prompt

Na de brainstormfase gaan we aan de slag om de gekozen concepten tot leven te brengen in de vorm van overtuigende digitale ads in beeld en tekst. Indien er niet voldoende beeldmateriaal voorhanden is organiseren we een of meer draaidagen op locatie en/of zetten we eventueel AI in om beeld te verzamelen. Voor het organiseren van professionele draaidagen werken we samen met Moker Media.

3. Create & optimize

Creatie is geen eenrichtingsverkeer. Daarom implementeren we een gestructureerde feedback loop. Daarom evalueren we de performance van de gemaakt ads. Op basis van de prestaties en creatieve learnings maken we weer nieuwe variaties en edits. Deze cyclus van feedback en aanpassing zorgt voor ads die perfect resoneren met jouw publiek. En zo krijgen we steeds meer grip op resultaat.

Featured succes story

Content creatie voor Oot

Het verhaal

Oot maakt gezonde 100% natuurlijke, suikerarme granola's. Kraakvers van de bakkerij bij jou in de brievenbus bezorgd. Social advertising is voor Oot een belangrijk onderdeel binnen de marketingmix waar maandelijks vele nieuwe klanten binnenkomen.

Voor Oot is het belangrijk om continue nieuwe geinspireerde advertenties beschikbaar te hebben zodat de performance van de campagnes geen gevaar loopt. Met een 'proefballonnetjes' methodiek worden continue verschillende ads getest met nieuwe invalshoeken. Op die manier blijft Oot groeien.

De uitdaging

Oot begrijpt hoe belangrijk de creative is voor een goed campagne resultaat. De ambitie is om te groeien en dat vereist een continue stroom van vooral nieuwe advertentie video's die de doelgroep overtuigen. Aan ons de eer en de uitdaging om deze content te creëren .

Aanpak & resultaat

We hebben ons eerst ondergedompelt in het merk Oot. We maakten ons de Oot huisstijl eigen, analyseerden de doelgroep, USP's en de huidige campagne materialen. 

Vervolgens gingen we aan de slag met verschillende ideeën die door ons creative lab zijn uitgewerkt tot video's voor Newsfeed, Story & Reels advertentie voor Facebook en Instagram.

Op basis van korte briefings maken wij nu 'aan de lopende band' nieuwe ad creatives. Hierbij kijken we mee welke ads het beste presteren en maken we nieuwe variaties of testen we weer volledig nieuwe creaties uit.

Benieuwd naar het resultaat? In de Ads Library van Oot kun je diverse creaties die uit onze vingers zijn gekomen terugvinden.

BEKIJK MEER SUCCES STORIES

Recensies

Wat onze klanten over ons te vertellen hebben.

  • “Sinds Geheim van de Smith onze Facebook & Instagram advertising verzorgt is het maandelijks aantal bestellingen met maar liefst 1950% (!) gestegen terwijl de kosten per bestelling met 52% zijn gedaald.”
    Valentine van der Lande (Founder of Oot.nl)
    Founder

Let's get creative! 

Binnenkort even een kopje ☕ doen?