Expert in data collectie & tag management
In de snel veranderende digitale wereld van vandaag is het verzamelen en beheren van betrouwbare marketing data essentieel voor campagne optimalisatie en meetbaarheid. Helaas is dat geen eenvoudige opgave door nieuwe Europese regels (GDPR) en de vele privacy-gerichte ontwikkelingen zoals de uitfasering van third party cookies. Onze specialisten staan gelukkig klaar om deze uitdaging aan te gaan.
Of je nu inzicht wilt krijgen in de klantreis op je website, campagnes beter wilt optimaliseren of gepersonaliseerde marketingstrategieën wilt implementeren, ons team staat klaar met de tools en expertise die nodig zijn om legaal de juiste data te verzamelen om zo de performance van jouw marketing te verbeteren. Laat ons de complexiteit van data beheer wegnemen en jou helpen om een data-gedreven toekomst te omarmen!
Lees meer over:
Aanpak
In 3 stappen naar optimale marketing data en betere campagne prestaties.
1. Meetplan
Als eerste stellen we in overleg een meetplan op dat volledig is afgestemd op de specifieke marketingdoelen. Dit plan vormt de basis voor alle dataverzameling en helpt ons om de juiste KPI's en conversiepunten te identificeren in de klantreis.
We bepalen welke data essentieel is om jouw marketingstrategie te ondersteunen en stellen een duidelijk en gestructureerd document op dat als leidraad dient voor alle verdere stappen.
2. Implementatie
Met het meetplan als onze gids, gaan we over tot de implementatie. We plaatsen de benodigde tags & pixels op de website om specifieke data te verzamelen over het gedrag van bezoekers.
Ons team gebruikt geavanceerde tools zoals Google Tag Manager om ervoor te zorgen dat elke tag nauwkeurig wordt geplaatst en correct functioneert, zodat alle relevante data efficiënt wordt verzameld zonder de websiteprestaties te beïnvloeden.
3. Monitoring
Featured succes story
Implementatie server side tracking MG Motor Europe
Het verhaal
MG is een grote speler in de Europese markt voor EV's (elektrische auto's). MG voert veel campagnes uit op social media voor onder andere het aanvragen van een proefrit of een offerte. Met de komst van iOS14.5 en nieuwe GDPR wetgeving kwam de betrouwbaarheid van de marketing data en daarmee ook de performance van de campagnes in gevaar. Wij signaleerden deze gevaren voordat het een probleem werd en adviseerden MG om het meetplan en de data collection implementatie toekomstbestendig te maken met de nieuwe server side tracking oplossing: Meta Conversions API.
De uitdaging
We wilden ervoor zorgen dat de social media campagnes op Meta optimaal bleven presteren door naast de client-side tracking met Facebook Pixel ook Conversion API te implementeren.
Aanpak & resultaat
Wij maakten eerst een nieuw geoptimaliseerd meetplan voor de data die we wilden verzamelen met Meta Pixel & Conversions API. Dit plan hielp ons om de belangrijkste conversies te identificeren en diende als leidraad voor alle verdere stappen.
We werkten nauw samen met de web developer om de website gereed te maken voor server side tracking en implementeerde een nieuwe server side Google Tag Manager container met de nieuwe geoptimaliseerde tags.
Uiteindelijk konden we meetbaar maken dat met Conversions API circa 10 - 20% meer conversies gemeten werden in vergelijking tot alleen het gebruik van Facebook Pixel.
BEKIJK MEER SUCCES STORIESRecensies
Wat onze klanten over ons te vertellen hebben.