Expert in data collectie & tag management

In de snel veranderende digitale wereld van vandaag is het verzamelen en beheren van betrouwbare marketing data essentieel voor campagne optimalisatie en meetbaarheid. Helaas is dat geen eenvoudige opgave door nieuwe Europese regels (GDPR) en de vele privacy-gerichte ontwikkelingen zoals de uitfasering van third party cookies. Onze specialisten staan gelukkig klaar om deze uitdaging aan te gaan.

Of je nu inzicht wilt krijgen in de klantreis op je website, campagnes beter wilt optimaliseren of gepersonaliseerde marketingstrategieën wilt implementeren, ons team staat klaar met de tools en expertise die nodig zijn om legaal de juiste data te verzamelen om zo de performance van jouw marketing te verbeteren. Laat ons de complexiteit van data beheer wegnemen en jou helpen om een data-gedreven toekomst te omarmen!

Lees meer over:

Direct verder praten?

Laat een van onze specialisten je bellen!

Aanpak

In 3 stappen naar optimale marketing data en betere campagne prestaties.

1. Meetplan

Als eerste stellen we in overleg een meetplan op dat volledig is afgestemd op de specifieke marketingdoelen. Dit plan vormt de basis voor alle dataverzameling en helpt ons om de juiste KPI's en conversiepunten te identificeren in de klantreis.

 

We bepalen welke data essentieel is om jouw marketingstrategie te ondersteunen en stellen een duidelijk en gestructureerd document op dat als leidraad dient voor alle verdere stappen.

2. Implementatie

Met het meetplan als onze gids, gaan we over tot de implementatie. We plaatsen de benodigde tags & pixels op de website om specifieke data te verzamelen over het gedrag van bezoekers.

 

Ons team gebruikt geavanceerde tools zoals Google Tag Manager om ervoor te zorgen dat elke tag nauwkeurig wordt geplaatst en correct functioneert, zodat alle relevante data efficiënt wordt verzameld zonder de websiteprestaties te beïnvloeden.

3. Monitoring

Nadat de tags zijn geïmplementeerd, begint het continue proces van monitoring en optimalisatie. We houden de prestaties van je tags nauwlettend in de gaten en zorgen ervoor dat ze correct data blijven verzamelen zodat er geen gaten ontstaan en de campagnes continue goed kunnen presteren.

 

Deze aanpak zorgt voor een solide fundament in dataverzameling en tag management, wat essentieel is voor elke succesvolle marketingstrategie.

Featured succes story

Implementatie server side tracking MG Motor Europe

Het verhaal

MG is een grote speler in de Europese markt voor EV's (elektrische auto's). MG voert veel campagnes uit op social media voor onder andere het aanvragen van een proefrit of een offerte. Met de komst van iOS14.5 en nieuwe GDPR wetgeving kwam de betrouwbaarheid van de marketing data en daarmee ook de performance van de campagnes in gevaar. Wij signaleerden deze gevaren voordat het een probleem werd en adviseerden MG om het meetplan en de data collection implementatie toekomstbestendig te maken met de nieuwe server side tracking oplossing: Meta Conversions API.

De uitdaging

We wilden ervoor zorgen dat de social media campagnes op Meta optimaal bleven presteren door naast de client-side tracking met Facebook Pixel ook Conversion API te implementeren.

Aanpak & resultaat

Wij maakten eerst een nieuw geoptimaliseerd meetplan voor de data die we wilden verzamelen met Meta Pixel & Conversions API. Dit plan hielp ons om de belangrijkste conversies te identificeren en diende als leidraad voor alle verdere stappen.

We werkten nauw samen met de web developer om de website gereed te maken voor server side tracking en implementeerde een nieuwe server side Google Tag Manager container met de nieuwe geoptimaliseerde tags.

Uiteindelijk konden we meetbaar maken dat met Conversions API circa 10 - 20% meer conversies gemeten werden in vergelijking tot alleen het gebruik van Facebook Pixel.

BEKIJK MEER SUCCES STORIES

Recensies

Wat onze klanten over ons te vertellen hebben.

  • De samenwerking met Geheim van de Smith hebben we als prettig ervaren. Het team schakelde snel tussen de verschillende campagnes, dacht mee aan verbeteringen en stond ook open voor onze eigen invulling. De data rapportage heeft ons geholpen om tot nieuwe inzichten te komen.
    Joël Bleichrodt
    Online Marketeer @Voetbal International
  • GVDS helpt ons als online sapkuur aanbieder om zichtbaar te zijn in de wereld van social media. Ze begeleiden ons persoonlijk in het maken van de juiste keuzes voor advertenties op onze social media platforms. Ook zijn wij blij met de rapportages die GVDS opstelt met de maandcijfers, dit geeft ons inzicht in hoe we het doen en hoe we het beter kunnen gaan doen. Zeer tevreden over!
    Sylvia van Alphen
    Oprichtster JUIZS
  • De samenwerking met GVDS is een gigantisch succesverhaal voor ons geweest. Vanaf de eerste dag dat onze advertenties online stonden, stroomde de aankopen binnen. Wij zaten helemaal te stuiteren op onze stoelen.  Onwijs bedankt voor het helpen groeien van ons bedrijfje team GVDS, wij zijn super happy met jullie!
    Sammy van Diepstraten
    Founding sister @UmaNomad
  • “Wij gingen op zoek naar een expert op het gebied van Facebook advertising en kwamen al snel bij Geheim van de Smith uit. Al in de eerste maanden van de samenwerking zagen we al een duidelijke verbetering in de resultaten en konden we gaan opschalen. Ik kan Geheim van de Smith dan ook van harte aanbevelen aan iedereen die een goede partner zoekt om de social advertising campagnes uit te besteden”
    Melle de Waal
    Founder @Modulari
  • “Geheim van de Smith heeft Wij zijn BROER! geholpen om serieuze naamsbekendheid te genereren in de omgeving. De serieuze aanpak, het persoonlijke, snelle schakelen en creatief meedenken heeft ervoor gezorgd dat onze social media pagina’s rijkelijk gevuld zijn met professionele content en onze website beter vindbaar is geworden op Google.”
    Mike van der Velde
    Bestuurder @WijzijnBROER!
  • Dankzij Geheim van de Smith hebben we communicatieadviseurs van de politie op kunnen leiden in het adverteren op Facebook. Een geweldige tool die de politie kan gebruiken voor bijvoorbeeld opsporingsonderzoeken om heel gericht informatie te brengen bij bijvoorbeeld getuigen van een misdrijf.
    Melanie Zwama
    Projectleider social media @Politie NL