Opleiding social advertising (3-daags)

Wil jij professioneel zelfstandig leren adverteren op sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en TikTok?

Met de opleiding social advertising leer je van voormalig Facebook Blueprint LIVE trainer en senior social advertising specialist Sybren Smith de fijne kneepjes van het vak.

AANMELDEN
Zeer deskundige trainer

Je krijgt les van een top specialist. Sybren Smith is de oprichter van social advertising agency Geheim van de Smith en voormalig Facebook Blueprint LIVE trainer voor Meta in Amsterdam en Brussel.

Kleine groep en persoonlijke aandacht

Wij hanteren een maximum aantal deelnemers van 10 personen per training. Op deze manier zorgen we ervoor dat er voldoende ruimte is voor persoonlijke aandacht.

Certificaat en persoonlijke nazorg

Je ontvangt na afloop een certificaat van deelname om jouw skills aan de wereld te tonen. Maar we zorgen ook voor goede nazorg. Zo kun je ons ook na de training nog bereiken voor vragen en evt. hulp op afstand.

Deze training wordt beoordeeld met gem. 8,6/10 (16 recensies)

  • “Geheim van de Smith heeft Wij zijn BROER! geholpen om serieuze naamsbekendheid te genereren in de omgeving. De serieuze aanpak, het persoonlijke, snelle schakelen en creatief meedenken heeft ervoor gezorgd dat onze social media pagina’s rijkelijk gevuld zijn met professionele content en onze website beter vindbaar is geworden op Google.”
    Mike van der Velde (Bestuurder @ WijzijnBROER!)
  • Dankzij geheim van de Smith hebben we communicatieadviseurs van de politie op kunnen leiden in het adverteren op Facebook. Een geweldige tool die de politie kan gebruiken voor bijvoorbeeld opsporingsonderzoeken om heel gericht informatie te brengen bij bijvoorbeeld getuigen van een misdrijf.
    Melanie Zwama (projectleider social media @ Politie NL)
  • Geheim van de Smith heeft ons meer vertrouwen gegeven in ons beleid op Facebook en tools aangereikt waardoor we het nog beter zijn gaan doen. Op commercieel gebied, maar ook op redactioneel vlak. Met Geheim van de Smith aan de slag gaan is dus absoluut een win-winsituatie.
    Charlotte Nijs
    Hoofd Redactie WTF.nl (Sanoma)

Opleiding social advertising

Adverteren op social media is voor veel bedrijven een onmisbaar onderdeel geworden van de groeistrategie. Social advertising is een perfect middel om in korte tijd meer naamsbekendheid, leads en klanten mee te werven.

Maar het brengt ook veel nieuwe uitdagingen met zich mee. Want hoe bedenk je nou een slimme advertentie-strategie voor jouw bedrijf? Hoeveel budget moet je hiervoor reserveren? Welke sociale media platformen ga je inzetten? Hoe vind je de juiste doelgroep om te targeten? Wat maakt een advertentie overtuigend in tekst en beeld? Hoe zorg je ervoor dat je alles ook goed meetbaar maakt? En hoe maak je een sterke rapportage met de juiste cijfers, inzichten en benchmarks? Kortom, er is een hoop te leren!

Tijdens deze training leer je niet alleen de antwoorden op deze vragen. Je schrijft ook een gedegen social advertising plan voor jouw bedrijf en leert aan de hand van praktijkoefeningen campagnes opzetten met de verschillende ads managers zodat je zelfstandig aan de slag kunt.

Kosten

Actie: tot 1 oktober 2022 tijdelijk 33% korting!

€ 1.500,- € 999,- per deelnemer (of €0,- met STAP-budget)

Data en locatie

13, 20 & 27 oktober 2022 te Amsterdam (op loopafstand van Centraal Station)

Adres

De trainingslocatie wordt bekend gemaakt zodra de training definitief doorgaat (vanaf 5 deelnemers) maar zal op loopafstand zijn van Amsterdam Centraal.

Programma cursus social advertising

Dit is wat je te wachten staat tijdens deze 3-daagse opleiding

  • Dag #1: introductie & strategie

    • Kennismaking met de groep
    • Social advertising: trends en ontwikkelingen
    • De kracht van social advertising vs. Google advertising
    • B2C en B2B cases: meer bekendheid, leads & klanten
    • De 'social salesfunnel’ principe ‘See, Think, Do, Care’
    • Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling van Meta
    • Praktijk oefeningen: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
  • Dag #2: media planning

    • Doelgroepen mogelijkheden en best practices
    • Advertentieplaatsingen: Newsfeed, Stories & Reels / TikTok
    • Advertentie formats: link, carrousel, video etc.
    • Visual & video best practices
    • Copywriting tips
    • Speciale advertentie-bestemmingen: Lead Forms, Collection & Instant Experiences
    • Social ads plan: uitwerken targeting en creatives per campagne
  • Dag #3 Media buying

    • Rondleiding Meta Gebeurtenisbeheer
    • Best practices voor optimaliseren / opschalen campagnes
    • Experimenten & A/B testing voor meer rendement
    • Meta Pixel & Conversions API
    • Rapportages: het verhaal achter de cijfers begrijpen
    • Social advertising quiz
    • Oefeningen: A/B tests opzetten in Ads Manager
    • Social ads plan: meetplan & A/B testing

    Aanmelden

    Meld je aan voor deze training. Maak je gebruik van STAP-budget? Geef dit aan in het formulier en je aanmelding wordt pas definitief zodra de subsidie-aanvraag is goedgekeurd.

    offertetraining