Als er ooit een goed moment was voor een TikTok dansje dan is dat nu wel. Want ja, je leest het goed, je kunt vanaf nu in Nederland ook targeten op locatie binnen TikTok.

Helaas was het op TikTok heel lang alleen mogelijk om heel Nederland te targeten. Dat was voor veel lokale bedrijven in Nederland dé reden om geen TikTok ads in te zetten. Zelfs als jongeren de primaire doelgroep zijn. Als je bijvoorbeeld als kapper in Alkmaar op TikTok adverteert is het natuurlijk vreemd (en heel zonde) als je advertentie vervolgens in het hele land wordt gezien. Dit is dus nu verleden tijd want sinds kort is het mogelijk om in Nederland te targeten op alle (grotere) steden en alle provincies.

Helaas is het niet mogelijk te adverteren op dorpen, postcode gebieden of een straal rondom een punt op de kaart. Maar dit is uiteraard wel een enorme positieve ontwikkeling voor marketeers. Want ongetwijfeld is het nu voor veel meer Nederlandse adverteerders zinvol geworden om op TikTok gaan adverteren. En als TikTok gebruiker zul je waarschijnlijk meer ads te zien gaan krijgen van lokale bedrijven wat de relevantie van de advertenties voor gebruikers ook ten goede komt.

Bovendien zien we dat TikTok ook door steeds meer oudere doelgroepen worden gebruikt. Wist je bijvoorbeeld dat in de afgelopen 30 dagen maar liefst 3.3 – 4 miljoen Nederlanders ouder dan 25 jaar op TikTok actief waren?

Wij hebben voor verschillende klanten positieve ervaringen opgedaan met TikTok ads. We vertellen je er graag meer over.