
Voetbal International
Social advertising case report
#successtories
Resultaten
+135.000
Extra bezoekers Pro-artikelen
+2.300
Leads
Stijging
VI-Pro Abonnees

Exclusieve content voor voetbalfans
Het verhaal
Voetbal International is hét langstlopende voetbaltijdschrift van Nederland. Naast de gratis online content is er ook VI Pro om de echte voetbalfan van de meest exclusieve content voorzien.
De uitdaging
Vanuit Voetbal International kregen wij de opdracht om een social advertising strategie uit te werken en campagnes te lanceren op Facebook en Instagram om meer VI-Pro abonnees te genereren.

Always-on abonnee funnel met Meta Ads
De oplossing
Voor Voetbal International hebben wij een 'always-on' social advertising strategie ingericht en campagnes beheerd.
We hebben hierbij verschillende funnels getest; waaronder lead-generatie met behulp van voetbal quizzes, werving van abonnees door middel van conversiecampagnes en het onder de aandacht brengen van VI Pro content.
Binnen deze funnels hebben we A/B tests uitgevoerd om te bepalen welke content onder verschillende doelgroepen het beste presteerde. Door middel van deze tests hebben we continue optimalisaties doorgevoerd voor het beste resultaat.
Daarna hebben we de best converterende funnel vertaald naar een always-on campagne, waarbij we hebben gezorgd voor continue zichtbaarheid onder de belangrijkste doelgroepen.
Uiteindelijk hebben deze campagnes geleid tot een significante stijging in het aantal betaalde VI Pro abonnees.
Gebruikte tools
De volgende tools en technieken stonden centraal bij het succes van WijzijnBROER!.
Facebook Pixel
Met behulp van een goede integratie van de Facebook Pixel konden we nauwkeuriger meten en campagnes slimmer optimaliseren.
Meta Conversions API
Om de conversies ook na iOS14 optimaal te kunnen meten maakten we gebruik van Facebook Conversions API.
Lead ads
Met behulp van leadformulieren op Instagram en Facebook genereerden we veel opt-in leads.
Bekijk meer succes stories op het gebied van
Lin