Voetbal International

Social advertising case report

 

#succesverhalen

Resultaten

Exclusieve content voor voetbalfans

Het verhaal

Voetbal International is hét langstlopende voetbaltijdschrift van Nederland. Naast de gratis online content is er ook VI Pro om de echte voetbalfan van de meest exclusieve content voorzien.

De uitdaging

Vanuit Voetbal International kregen wij de opdracht om een social advertising strategie uit te werken en campagnes te lanceren op Facebook en Instagram om meer VI-Pro abonnees te genereren.

  • De samenwerking met Geheim van de Smith hebben we als prettig ervaren. Het team schakelde snel tussen de verschillende campagnes, dacht mee aan verbeteringen en stond ook open voor onze eigen invulling. De data rapportage heeft ons geholpen om tot nieuwe inzichten te komen.
    Joël Bleichrodt
    Online Marketeer @Voetbal International

Always-on abonnee funnel met Meta Ads

De oplossing

Voor Voetbal International hebben wij een 'always-on' social advertising strategie ingericht en campagnes beheerd.

We hebben hierbij verschillende funnels getest; waaronder lead-generatie met behulp van voetbal quizzes, werving van abonnees door middel van conversiecampagnes en het onder de aandacht brengen van VI Pro content.

Binnen deze funnels hebben we A/B tests uitgevoerd om te bepalen welke content onder verschillende doelgroepen het beste presteerde. Door middel van deze tests hebben we continue optimalisaties doorgevoerd voor het beste resultaat.

Daarna hebben we de best converterende funnel vertaald naar een always-on campagne, waarbij we hebben gezorgd voor continue zichtbaarheid onder de belangrijkste doelgroepen.

Uiteindelijk hebben deze campagnes geleid tot een significante stijging in het aantal betaalde VI Pro abonnees.

 

 

 

 

 

Gebruikte tools

De volgende tools en technieken stonden centraal bij het succes van Voetbal International.

Facebook Pixel

Met behulp van een goede integratie van de Facebook Pixel konden we nauwkeuriger meten en campagnes slimmer optimaliseren.

Meta Conversions API

Om de conversies ook na iOS14 optimaal te kunnen meten maakten we gebruik van Facebook Conversions API.

Lead ads

Met behulp van leadformulieren op Instagram en Facebook genereerden we veel opt-in leads.

Bekijk meer succesverhalen op het gebied van

Instagram ad
  • Beschermd: Case report TC Tegelen

    Automation, Lead generatie, Meta advertising, Social strategy
  • Social advertising WijzijnBROER!

    gepubliceerd, Google advertising, Lead generatie, Meta advertising
  • Social leadgeneratie voor Oot.nl

    Content creatie, gepubliceerd, Lead generatie, Meta advertising
  • Appeltjes van Oranje (Oranjefonds)

    gepubliceerd, Lead generatie, Meta advertising
  • Social leadgeneratie voor EPI Group

    gepubliceerd, Lead generatie, Meta advertising