Digital advertising voor JOARZ
Een stijging in het rendement op online sales voor beddengoed.
#succesverhalen
Resultaten
In de eerste drie maanden verbeterden we alle resultaten voor JOARZ!
-14%
Minder budget
+38%
Meer websitebezoekers
+20%
ROI (Return of Investment)
Luxe beddengoed, maar dan betaalbaar online verkopen
Het verhaal
JOARZ is een premium beddengoed merk dat luxe beddengoed betaalbaar in de markt wil zetten. Het bedrijf is opgericht door Jorien, wiens oma een stoffenwinkel bezat. Na een tripje naar New York en het ervaren van luxe beddengoed besloot ze nooit meer anders te willen. Ze ging op zoek naar stoffenleveranciers en richtte het merk JOARZ op.
In de opstartfase van het bedrijf was JOARZ al eens klant bij Geheim van de Smith. Na de lancering besloten ze hun marketing zelf op te pakken, maar kwamen hierin na 2 jaar in zwaar weer te zitten. Toen besloten ze terug te komen bij Geheim van de Smith voor het opnieuw rendabel maken van hun online campagnes. In eerste instantie was dit enkel voor hun social campagnes, maar na succes in het eerste jaar hebben zij ook hun Google campagnes uitbesteed aan Geheim van de Smith.
De uitdaging
De online paid strategie zo neerzetten dat deze weer rendabel wordt voor JOARZ.
Een nauwe samenwerking zorgt voor mooie resultaten
De oplossing
In de gesprekken werd al snel duidelijk dat JOARZ de doelgroep uit het zicht was verloren. Er was voldoende mediabudget, maar de campagnes converteerden niet. Er was dus tijd voor een nieuwe aanpak.
We zijn van start gegaan met een 'clean-sheet approach'. Na het opnieuw opzetten van de campagnestructuur zijn we begonnen met A/B tests voor het vinden van de juiste doelgroepen op Facebook en Instagram. Na een paar maanden testen wisten we een mix te vinden die werkt.
Ook in de advertenties ontbrak een duidelijke structuur. Door te testen met verschillende hooks en advertentieformats wisten we de juiste combinatie van creatives en plaatsingen te vinden. Vervolgens hielden we de combinatie up-to-date middels maandelijkse calls met creatieve input op de advertenties en creatives.
Na het succes op Meta zijn ook de Google campagnes in het beheer van Geheim van de Smith geraakt. De opdracht hierbij was de structuur in het account opnieuw definiëren, om ook de Google ads te laten stijgen in rendement. In de eerste drie maanden genereerden we een stijging in de gem. ROAS van 16,7%.
Gebruikte tools
De volgende tools en technieken stonden centraal bij het succes van JOARZ.
Facebook Pixel
Met behulp van een goede integratie van de Facebook Pixel konden we nauwkeuriger meten en campagnes slimmer optimaliseren.
Facebook Conversions API
Om de klantreis beter in kaart te brengen maakten we gebruik van Facebook Toeschrijving. Hiermee werden ook cross-device & multi-touch conversiepaden inzichtelijk.
Dynamic Ads
Door Dynamic Ads laten wij alleen de artikelen zien die interessant zijn voor de doelgroep.
Bekijk meer succesverhalen op het gebied van
Facebook advertisi