Social advertising voor Cinderella

Van een retailer focus naar online verkopen met paid advertising

#successtories

Resultaten

In de eerste 6 maanden verbeterden we alle resultaten voor Cinderella!

Online klanten werven met social advertising

Het verhaal

Cinderella is een beddengoed merk wat zich focust op verfrissende designs. Van oorsprong focust het bedrijf zich erg op de retail markt en werd het merk enkel verkocht via retailers. Toen Cinderella bij Geheim van de Smith kwam hadden ze de wens hun eigen directe verkoop kanaal te laten groeien. Daarom kregen wij in 2022 de opdracht om meer conversie te genereren op hun eCommerce platform.

De uitdaging

De online paid strategie zo neerzetten dat er meer online omzet gegenereerd wordt voor Cinderella.

  • “Door de uitgebreide kennis en expertise van Geheim van de Smith op het gebied van social media marketing hebben we grote stappen kunnen maken met ons bedtextielmerk Cinderella. Hun strategische aanpak en creativiteit hebben onze aanwezigheid op sociale platforms aanzienlijk versterkt. Geheim van de Smith heeft bewezen een goede partner te zijn in het begrijpen en benutten van de mogelijkheden van Social Media, waardoor ons merk Cinderella een opvallende online aanwezigheid heeft gekregen.”
    Bas Zwiers
    E-commercemanager

Van retailers naar eCommerce

De oplossing

In de gesprekken met Cinderella werd al snel duidelijk dat er nog weinig informatie voor handen was. Er waren wel wat campagnes gedraaid, maar er stond geen duidelijke 'always-on' campagnestructuur.

We zijn van start gegaan met een strategische campagne structuur die zich leent voor het draaien van 'always-on' campagnes. Vervolgens zijn we deze campagnes gaan vullen met nieuwe doelgroepen, advertenties en plaatsingen op basis van onze ervaring en kennis uit de markt. Door A/B testen te draaien is er continu vernieuwing aanwezig in de campagnes. Naast dat dit advertentie moeheid tegengaat, levert het ons gaandeweg ook nieuwe inzichten over werkende doelgroepen, creatives en plaatsingen.

Middels maandelijkse calls met de klant communiceren we deze inzichten, zodat ze meegenomen worden in de volgende reeks advertenties. Zo blijft de klant op de hoogte van de laatste inzichten en presteren onze campagnes altijd tegen het best haalbare resultaat. Inmiddels werken we dan ook al ruim 1,5 jaar naar tevredenheid met Cinderella samen!

Gebruikte tools

De volgende tools en technieken stonden centraal bij het succes van Cinderella.

Facebook Pixel

Met behulp van een goede integratie van de Facebook Pixel konden we nauwkeuriger meten en campagnes slimmer optimaliseren.

Facebook Conversions API

Om de klantreis beter in kaart te brengen maakten we gebruik van Facebook Toeschrijving. Hiermee werden ook cross-device & multi-touch conversiepaden inzichtelijk.

Dynamic Ads

Door Dynamic Ads laten wij alleen de artikelen zien die interessant zijn voor de doelgroep.

Bekijk meer succes stories op het gebied van

Lin
  • Social advertising Modulari

    Facebook advertising, Instagram advertising, Niet voor publicatie, Pinterest advertising