Social advertising voor Cinderella
Van een retailer focus naar online verkopen met paid advertising
#succesverhalen
Resultaten
In de eerste 6 maanden verbeterden we alle resultaten voor Cinderella!
+51%
MEER INHOUDSWEERGAVEN
+253%
MEER OMZET
+205%
ROI (Return of Investment)
Online klanten werven met social advertising
Het verhaal
Cinderella is een beddengoed merk wat zich focust op verfrissende designs. Van oorsprong focust het bedrijf zich erg op de retail markt en werd het merk enkel verkocht via retailers. Toen Cinderella bij Geheim van de Smith kwam hadden ze de wens hun eigen directe verkoop kanaal te laten groeien. Daarom kregen wij in 2022 de opdracht om meer conversie te genereren op hun eCommerce platform.
De uitdaging
De online paid strategie zo neerzetten dat er meer online omzet gegenereerd wordt voor Cinderella.
Van retailers naar eCommerce
De oplossing
In de gesprekken met Cinderella werd al snel duidelijk dat er nog weinig informatie voor handen was. Er waren wel wat campagnes gedraaid, maar er stond geen duidelijke 'always-on' campagnestructuur.
We zijn van start gegaan met een strategische campagne structuur die zich leent voor het draaien van 'always-on' campagnes. Vervolgens zijn we deze campagnes gaan vullen met nieuwe doelgroepen, advertenties en plaatsingen op basis van onze ervaring en kennis uit de markt. Door A/B testen te draaien is er continu vernieuwing aanwezig in de campagnes. Naast dat dit advertentie moeheid tegengaat, levert het ons gaandeweg ook nieuwe inzichten over werkende doelgroepen, creatives en plaatsingen.
Middels maandelijkse calls met de klant communiceren we deze inzichten, zodat ze meegenomen worden in de volgende reeks advertenties. Zo blijft de klant op de hoogte van de laatste inzichten en presteren onze campagnes altijd tegen het best haalbare resultaat. Inmiddels werken we dan ook al ruim 1,5 jaar naar tevredenheid met Cinderella samen!
Gebruikte tools
De volgende tools en technieken stonden centraal bij het succes van Cinderella.
Facebook Pixel
Met behulp van een goede integratie van de Facebook Pixel konden we nauwkeuriger meten en campagnes slimmer optimaliseren.
Facebook Conversions API
Om de klantreis beter in kaart te brengen maakten we gebruik van Facebook Toeschrijving. Hiermee werden ook cross-device & multi-touch conversiepaden inzichtelijk.
Dynamic Ads
Door Dynamic Ads laten wij alleen de artikelen zien die interessant zijn voor de doelgroep.
Bekijk meer succesverhalen op het gebied van
Pinterest adver